Úszás.
Az ember ősi késztetése a világ megismerése. a csecsemő születésekor szembetalálja magát az ismeretlen világgal. Ép érzékszervei és idegrendszere, egyre nyiladozó értelme és természetes kíváncsisága arra ösztönzi őt, hogy megtapasztalja, megismerje szűkebb, tágabb környezetét. A környezetből érkező ingerek szinte csalogatják a kis emberpalántákat a tapasztalatszerzésre.
Sok-sok tanulási zavar (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, diszpraxia) hátterében a korai szenzomotoros tevékenység - Környezetből érkező ingerek sorával szerzett tapasztalatok) hiánya áll. A legmagasabb intellektuális tudás alapja is a mozgás.
A vízben való mozgás életkortól független, élettani hatásai korosztálytól függetlenül érvényesülnek. A víz nem csak az úszásnemek gyakorlása során fejti ki jótékony hatását. A víz már önmagában is hat a szervezetre. A vízben való mozgás ingerek sokaságát biztosítja a gyermekeknek és új tapasztalatok szerzésre, ösztönzi. Más mozgásélményt biztosít, mint a szárazföldi mozgás.